0930g een meisje op de fiets, het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets, maar ...

Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0930g een meisje op de fiets, het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets, maar ...

Bericht door Arnold Tak »

meisje voor een kruidenierswinkel, waarvan de naam van de eigenaar in schoonschrift / schrijfletters diagonaal op de ruit van de deur is geschilderd
ik haal er ongeveer deze naam uit: C.H. Tosshard maar geef mijn mening graag voor een betere (de H. kan ook misschien een W zijn)
onderaan het glas een afbeelding van een fabriek langs een water
Bijlagen
0930g.jpg
0930g.jpg (137.85 KiB) 1902 keer bekeken
0930g a.jpg
0930g a.jpg (117.02 KiB) 1796 keer bekeken
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Bericht door Dennis »

" Wybertjestegels " in de stoep. Dus waarschijnlijk Breda of Den Haag.
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Bericht door Dennis »

Rare naam. De tweede voorletter is in ieder geval een W.
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Vosshard

Bericht door Dennis »

Volgens mij staat er: C.W. Vosshard. De naam Vosshard komt in ieder geval voor. In 1935 overleed de echtgenote van iemand met deze achternaam in het Limburgse Hulsberg.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Vitello is een margarinemerk dat Van den Bergh (Unilever) in 1900 op de markt introduceerde. In 1923 werd het merk Vitello vervangen door Blue Band. (Bron: N. Verbeek, Honderd jaar Nassaukade, de geschiedenis van Van den Bergh en Jurgens, Nassaukade 1891-1991).
De foto moet dus tussen 1900 en 1923 zijn genomen.
Op 13 juni 1931 is in den Haag bevallen J.J. Vosshard-Schuchmann. In 1930 is sprake van een C.H. Vossmann (Martin bedoelde Vosshard - aanvulling AT), kantoorknecht bij de PTT in Haarlem. Verder heb ik geen aanknopingspunten met deze naam gevonden. De naam Bosshard kwam meer voor. Zoeken in het bevolkingsregister zal helpen.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Geen match in Den Haag

Bericht door Martin Snuverink »

Ik heb het Haagse bevolkingsregister doorzocht op de namen Vosshard en Bosshard en geen match gevonden. Bovengenoemde Vosshard was postbode en heeft op verschillende adressen in Spoorwijk gewoond. In de jaren 1930 verhuisde men zowat elk jaar. Er was woningoverschot en je kreeg bij verhuizing gratis een schoon huis met een nieuw behangetje.
In het Vitello-tijdperk bestond Spoorwijk nog niet.
Zouden we dan toch in Breda moeten zoeken?
Niet geregistreerd

meisje op fiets bij winkel

Bericht door Niet geregistreerd »

Deze brede stoepen, afgehoekte puien, buurtwinkeltjes, wybertjestegels had je in de Gerardus Majellawijk in Breda, tussen de Fellenoordstraat en de binnenstad. Ik zou daar eens zoeken.
Sjoerd Eeftens
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Ik weet niet of deze tegels ooit in Haarlem hebben gelegen, maar woonde in ieder geval een C.H. Vosshard.
http://www.genealogieonline.nl/stamboom ... 802476.php
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Ja, Theo, dit was dezelfde C.H. Vosshard die ik in mijn reactie van 13-11-08 per abuis Vossmann heb genoemd, getrouwd was met dame Schuchmann en postbode was in Den Haag, waar hij op verschillende adressen in Spoorwijk heeft gewoond. Er zijn geen aanwijzingen dat hij ook nog kruidenier is geweest. Laten we dus de raad van Sjoerd Eeftens maar opvolgen en in Breda zoeken.
Niet geregistreerd

meisje op de fiets

Bericht door Niet geregistreerd »

In de jaren 70 en 80 is er fors gesaneerd in deze wijk. Het beste is blijven staan maar helaas niet het winkelpandje. Er zijn wel historische foto's maar niet veel.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Haarlem”