4504 wegenbouwwerkzaamheden met groot gebouw op achtergrond

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4504 wegenbouwwerkzaamheden met groot gebouw op achtergrond

Bericht door Arnold Tak »

rechts een "peperbus' oftewel elektriciteitszuil langs kade
op het bord aan de paal staat: Hollandsche Beton Mij. Den Haag, de uitvoerder van de werkzaamheden
het gebouw links staat achter een hoog hek
rechts is ook nog wat bebouwing zichtbaar
is de machine een betonmolen en hoe werd de aandrijving geregeld?
auto met kenteken 66469
achterkant POST CARD (groot)
Bijlagen
4504.jpeg
4504a.jpeg
4504b.jpeg
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Hoewel het wel wat Haagse trekjes heeft, kan ik het daar niet plaatsen. Vermoedelijk wel in de omgeving en dit is geen wegenbouw activiteit, maar gewoon een kade waar een schip wordt geladen of gelost. Rechts zien we een deel van het schip, een pijpje en het stuurrad en verder een grote laadboom. Verder kan ik er geen chocolade van maken.
Wie het in Den Haag wil proberen, de meeste bouwbedrijven zaten in het Laakhaven gebied.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

kenteken

Bericht door Arnold Tak »

kenteken N-66469 is verstrekt aan F.H.A. Otterdijk uit Heeze in 1945; ik heb van de materie kentekens geen verstand, is 66469 hetzelfde als N-66469?
Henk Huls
Zoeker
Berichten: 88
Lid geworden op: do feb 08, 2018 10:45 pm

Re: 4504 wegenbouwwerkzaamheden met groot gebouw op achtergrond

Bericht door Henk Huls »

Dit is de Friese Varkenmarkt in Haarlem, links de school op nummer 20 en rechts nog een stukje van de spoordijk.
https://goo.gl/maps/UqavQxqDpjjajQ6N8
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 4504 Haarlem, Hooimarkt naar Friese Varkenmarkt

Bericht door Arnold Tak »

Henk, in deze wat slappe tijd met vakanties e.d. verras je me met een waarachtig gewaardeerde lokalisering. Een geweldige vondst, ondanks de wat rommelige setting op de afbeelding wist je de klus te klaren. Mogelijk is de opname vanaf een schip in het Spaarne genomen. Mijn persoontje en de nieuwe eigenaar van deze fotokaart, verzamelaar van Haarlem, danken je hartelijk voor het doorgeven van de gezochte plek.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Haarlem”