6403g stadspand - SvW

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6403g stadspand - SvW

Bericht door Arnold Tak »

monumentaal stadspand, waarschijnlijk wel de tuinzijde
Bijlagen
6403:1gzoekpl0004.jpg
6403:2gzoekpl0003.jpg
6403:3gzoekpl0002.jpg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

en dan deze ernaast: https://archief.amsterdam/beeldbank/det ... cd4db99fe3

Het is dus de achterkant van Reguliersdwarsstraat 40 en 42, behorend bij Herengracht 493 en 491

https://goo.gl/maps/8wPFRBhqv36trArz5
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Amsterdam, Herengracht 493, Reguliersdwarsstraat 42

Bericht door Arnold Tak »

Peter, een schoonheid van een oplossing. Zo te zien een oplossing met een forse uitdaging. Namens ons beiden een compliment en onze dank voor je geslaagde zoektocht.
Hoe je bij Google Maps op de site met luchtopnames komt, lukt mij nog steeds niet. Kun je me mailen hoe je dat doet?
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Hoi Arnold, ik kan het ook hier wel neerzetten, dan heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan. Overigens sluit ik niet uit dat per browser er net een klein verschil is. Ook is dat vogelvluchtbeeld niet overal te zien, in Nederland hebben in ieder geval grote steden als A'dam en R'dam het, maar op het platteland is het zeker niet te zien. Een stad als Leiden heeft het ook niet.

Rechts heb je een klein wereldbolletje, als je daar op klikt wissel je tussen "enable globe view" en "disable globe view". Je moet dus globe view aanzetten. Dan verschijnt er een "3D" knopje, als je dat klikt kom je op de "schuine" luchtfoto's. Teruggaan naar de loodrechte foto's doe je door te klikken op hetzelfde knopje, alleen staat daar dan "2D". Je zie snel genoeg of de schuine foto's er ook echt zijn, zoniet, dan zie je gewoon de loodrechte foto's, maar wel erg vertekend. De schuine foto's zie je ook alleen maar als je ver genoeg ingezoomd bent.

Om niet alleen vanuit het zuiden, maar ook vanuit het westen, oosten of noorden te kunnen kijken, kun je klikken op het windroosje.

Laat maar weten of het gelukt is.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Dit zegt Google zelf voor wat betreft dekking 3D-beelden m.b.t. Nederland.
Bijlagen
3d.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Amsterdam”