1630 firma JanssenGeurts wsch. Horst (L.)

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1630 firma JanssenGeurts wsch. Horst (L.)

Bericht door Arnold Tak »

deze fotokaart (ongelopen op papier POST CARD) heeft ooit op mijn vorige site gestaan en is toen opgelost als zijnde Horst in Limburg
ik heb er destijds een heel verhaal bij uitgeprint betreffende de historie van Geurts-Janssen BV
nu betwijfelen de verzamelaars van dat gebied unaniem de juistheid van deze lokalisering
vandaar dat ik de kaart nogmaals heb geplaatst
Bijlagen
1630.jpg
1630.jpg (196.29 KiB) 1812 keer bekeken
1630a.jpg
1630a.jpg (182.13 KiB) 1803 keer bekeken
1630b.jpg
1630b.jpg (78.77 KiB) 1805 keer bekeken
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Stappegoorweg Tilburg?

Bericht door Theo.B. »

Mede gezien de kassen zou dit wel eens in Tilburg kunnen zijn.
http://www.regionaalarchieftilburg.nl/i ... oID=032750
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

zeer wsch. Tilburg

Bericht door Arnold Tak »

Theo, volgens mij zit je erg warm (kan ook niet anders met die kassen) met Tilburg
wie levert het onomstotelijke bewijs?
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

In 1950 (telefoongids) was de kwekerij (dus niet de bloemenzaak) van Janssen-Geurts gevestigd aan de Nieuwe Goirleseweg 123 in Tilburg. Deze weg heet nu Tatraweg en tot nummer 123 komt deze weg niet. Het verlengde ervan heet nu Slappegoorweg en deze zou eerder ook wel eens Nieuwe Goirleseweg kunnen hebben geheten. Dus Theo is warm.
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Tilburg Stappegoorweg ofwel voorheen Nieuwe Goirleseweg

Bericht door Dennis »

Het zal erg lastig worden exact fotografisch bewijsmateriaal te vinden voor dit zoekplaatje als ook het archief dit niet heeft. Ik heb in de beeldbank van het Regionaal Historisch Centrum Tilburg gekeken en daaruit kwam het volgende bewijs. Dat de kwekerij in Tilburg zat is evident. Bij fotonummer 032736 van deze beeldbank staat vermeld dat ook de oude naam van de Stappegoorweg vroeger inderdaad Nieuwe Goirleseweg was. Martin dacht dit al. Er is geen beeldmateriaal van de Stappegoorweg / voorheen Nieuwe Goirleseweg te vinden waar iets van dit zoekplaatje op staat. De bloemenzaak zelf zat in de Piusstraat en later op de Heuvel. Het bewijs dat het in ieder geval Tilburg Stappegoorweg is volgt in de links hieronder. In 1982 bevonden de kassen van de Bloemenzaak Fa. Janssen- Geurts zich in ieder geval aan de Stappegoorweg 227 zoals het bijschrift van de foto uit dat jaar laat zien. De tweede link geeft een briefhoofd van de firma weer met de zaak in de Piusstraat. Meer bewijs vond ik niet. Als we via Google maps kijken blijkt dat de Tatraweg en de Stappegoorweg ook inderdaad in elkaars verlengde liggen in Tilburg Zuid vlak bij de snelweg A 58 afslag Hilvarenbeek. Ik zou dus zeggen: het terrein van het zoekplaatjewas gelegen aan de Stappegoorweg voormalig 227, voorheen Nieuwe Goirlesewg 123 in Tilburg Zuid. Hieronder volgen nog de links:

http://www.regionaalarchieftilburg.nl/i ... oID=032750

http://www.regionaalarchieftilburg.nl/i ... oID=060378
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Bericht door Dennis »

Verontschuldigingen aan Theo B. Ik zie nu pas dat hij de foto van de firma al eerder had gevonden in het archief terwijl ik dacht dat ik de foto net " ontdekt " had. :rolleyes:
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Tilburg Stappegoorweg ofwel voorheen Nieuwe Goirleseweg

Bericht door Arnold Tak »

Theo, Martin en Dennis, nou het misverstand is definitief uit de wereld, niks geen Horst, dus. Dan stoppen we ook deze kaart bij al die andere mooie kaarten van Tilburg. Want het blijft bijzonder dat er zo weinig verzamelaars van deze toch bijzonder interessante plaats zijn. Heren, hartelijk dank, het was mij weer een bijzonder aangenaam genoegen. Dank voor uw diepgravende vorswerk.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Tilburg”