1123 hotel-café-restaurant "de Postzegel"

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1123 hotel-café-restaurant "de Postzegel"

Bericht door Arnold Tak »

opname uit januari 1952
als ik het goed zie, is in het 'gezellig hoekje' een dansorgel geplaatst van het merk Hupfeld, een Excelsior Pan-Orchester
niet gelopen zwart-wit glanskaart
Bijlagen
1123.jpg
1123.jpg (121.24 KiB) 2086 keer bekeken
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

's Hertogenbosch hotel-restaurant De Postzegel

Bericht door Theo van Gijlswijk »

's Hertogenbosch. Vissstraat / Karrenstraat

Op de site:
http://www.bastion-oranje.nl/caf%E9%20v ... 042005.htm

de volgende tekst: ( zelfs het Hüpfeld orgel wordt genoemd ).


Het voormalige hotel-restaurant De Postzegel in de Karrenstraat [beheerder/eigenaar van Van Oord], later discotheek Galaxy van wijlen Han van Waarden staat een metamorfose te wachten. De - landelijk bekende- Bert Kooistra nam het perceel over. De directeur van een wijdverbreide horecaketen vestigt ook in Den Bosch een uitgaansgelegenheid onder de naam De Drie Gezusters. Meer info over Drie Gezusters

Hüpfeld-orgel
De Postzegel was vermaard om zijn Hüpfeld-orgel. Het in Duitsland [Leipzig] gebouwde orgel was een kanjer van een exemplaar. Met de afmetingen van 3 meter hoog, 7 meter breed en 2 meter diep was het het grootste dat die fabriek ooit in elkaar zette. In 1968 is het orgel verkocht aan een Amerikaan uit Californië.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

's-Hertogenbosch, hotel-restaurant De Postzegel in de Karrenstraat

Bericht door Arnold Tak »

Theo, reuze bedankt voor je informatie
als onlangs begonnen verzamelaar van orgels (straat- en dansorgels) ben ik bijzonder in mijn nopjes met al de door jou aangeleverde gegevens
vooral de informatie over het orgel zoals het fotmaat maken dat ik de kaart met nog meer belangstelling bekijk
dank dank dank
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in 's-Hertogenbosch”