2345 Groenten-Fruit-Comestibles G.R. van de Pol

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17284
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2345 Groenten-Fruit-Comestibles G.R. van de Pol

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart, volgens mij wat ingekort aan alle kanten
Telefoon 2582, gekocht als Rotterdam, maar het daar niet kunnen vinden
telefoonnummers met 5 cijfers waren er in Roterdam vanaf 1907
ik heb op het Gemeente Archief Rotterdam alle beschikbare telefoonboeken geraadpleegd, maar zonder resultaat
onder het telefoonnummer styaat op de etalgeruit: Speciale Aardappelenhandel
in de etalage ondermeer druiven, ananassen en vijgen, wat het exclusieve karakter van de winkel aangeeft
de aanplakbiljetten geven geen aanvullende en wezenlijke informatie
de linker gaat over Hero Groenten en de rechter meldt zuurkool, spercieboontjes, snijbonen en andijvie
op het openstaande raam boven de duer staat een naam, maar die is onleesbaar
Bijlagen
2345.jpg
2345.jpg (108.88 KiB) 1148 keer bekeken
2345a.jpg
2345a.jpg (116.66 KiB) 1126 keer bekeken
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Arnhem, Koningstraat 9

Bericht door jan spoolder »

Deze winkel van G.R. van de Pol was gevestigd aan de Koningstraat 9 in Arnhem. Van het pand zelf heb ik geen duidelijke afbeelding gevonden, de gevel is tegenwoordig totaal verbouwd (Modewinkel 'Bleep'). Maar op bijgaande afbeelding zijn rechts wel de tegenoverliggende panden te zien die weerspiegeld worden in de winkelruit (let op de versierde omlijstingen onder de ramen, boven de middelste luifel rechts), alsmede links het uithangbordje met 'fruit' van de fa. van der Pol.

http://beeldbank.nationaalarchief.nl/na:col1:dat365922
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Arnhem, Koningstraat 9

Bericht door jan spoolder »

Deze winkel van G.R. van de Pol was gevestigd aan de Koningstraat 9 in Arnhem. Van het pand zelf heb ik geen duidelijke afbeelding gevonden, de gevel is tegenwoordig totaal verbouwd (Modewinkel 'Bleep'). Maar op bijgaande afbeelding zijn rechts wel de tegenoverliggende panden te zien die weerspiegeld worden in de winkelruit (let op de versierde omlijstingen onder de ramen, boven de middelste luifel rechts), alsmede links het uithangbordje met 'fruit' van de fa. van der Pol.

http://beeldbank.nationaalarchief.nl/na:col1:dat365922
Arnold Tak
Berichten: 17284
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Arnhem, Koningstraat 9

Bericht door Arnold Tak »

Jan Spoolder, je maakt weer een aantal mensen blij met je oplossing. De kaart heeft al een nieuwe bestemming en eigenaar gevonden, die zich direct meldde om de kaart aan zijn al omvangrijke collectie Arnhem toe te voegen. Reuze bedankt voor alles.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Arnhem”