1397g delden of Hengelo?

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1397g delden of Hengelo?

Bericht door Arnold Tak »

onbelijnde ongelopen fotokaart, afkomstig uit een partij met daarin Delden (Ov.) en Hengelo
gemaakt door Renes uit Arnhem (reclame-ontwerpen, fotografie)
zo te zien een viering van het Chinees Nieuwjaar of een ander Chinees feest
rechts in de straat is een winkel met: instrumenten optiek
auto met kenteken M44202
Bijlagen
1397g.jpg
1397g.jpg (172.62 KiB) 1480 keer bekeken
1397ag.jpg
1397ag.jpg (240.31 KiB) 1462 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Het kenteken met M is Gelders. Twente ligt dan niet voor de hand. Bovendien passen deze beelden niet in Hengelo (dorpscentrum gebombardeerd in WO II) en Delden (stadscentrum ziet er anders uit). Delden is eigenlijk ook te klein voor een instrumenten- en optiekwinkel. Ik zou dit eerder in Arnhem of eventueel Zutphen zoeken. Houd rekening met de positie van de fotograaf. Staat hij in een huis op een T-kruising?
Niet geregistreerd

1397g

Bericht door Niet geregistreerd »

Ik kan mij vergissen, maar dacht dat er ook op Zutphen en Arnhem wel enige bommen waren gevallen ...
Delden en Hengelo GLD zijn het zeker niet. Hengelo OV is nog wel mogelijk, echter niet de Nieuwstraat
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

In Zutphen werden in 1944 alleen de IJsselbrug en wat omliggende gebouwen gebombardeerd. Het grootste deel van de biunnenstad bleef gespaard.
In Arnhem zijn de belangrijkste winkelstraten, zoals (o.m.) Rijnstraat, Ketelstraat, Vijzelstraat, Bakkerstraat en Koningstraat niet gebombardeerd.
Martin Snuverink
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Het is inderdaad Arnhem en wel de Vijzelstraat. De eerste Chinese migranten kwamen al in 1933 naar Arnhem.

Gelders Archief, Prentbriefkaarten, Vijzelstraat.
o.a. nr. 1500-04769 Dit is wel een kaart van oudere datum, maar het pand links met de lantaarns is duidelijk te herkennen en aan de overkant is een optiek.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Arnhem, Vijzelstraat

Bericht door Arnold Tak »

Jan, hele mooie oplossing, daar zal mijn gast reuze blij mee zijn. Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Arnhem”