0894 feestpoort met Leve de Tuinbouw


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van feestpoorten die ouder zijn dan 6 weken.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0894 feestpoort met Leve de Tuinbouw

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart met gedeelde achterzijde, dus van na 1905
Bijlagen
0894.jpg
0894.jpg (131.48 KiB) 3101 keer bekeken
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Leve de Tuinbouw

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Op
http://verzamelen.tweedehands.net/ansic ... tfoto.html
staat een andere foto te koop van deze feestpoort, met als opmerking dat er op die foto een bordje op de boom zit met de tekst café de Doele.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Leve de Tuinbouw

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Er bestaat al meer dan 350 jaar een cafe De Doele in Purmerend. Koemarkt 58.
Zie link: http://www.dedoele.nl/
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie aan Theo

Bericht door Arnold Tak »

Theo, ik heb natuurlijk de fotokaart er nog even bijgepakt en secuur bekeken, maar kan op mijn exemplaar nergens een dergelijk bordje met opschrift aan een boom ontdekken. De opname waar je naar verwees was tenslotte ook vanuit een andere hoek en heel anders genomen.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Leve de Tuinbouw

Bericht door Theo van Gijlswijk »

De andere opname, inderdaad net iets anders genomen staat op:
http://verzamelen.tweedehands.net/ansic ... tfoto.html het is een andere kaart van dezelfde feestpoort waarbij meer naar rechts een boom te zien is met een bordje. Volgens het bijschrift staat daarop een verwijzing naar café De Doele. Op beide kaarten is niet veel meer te zien dan de poort en het lijkt mij onmogelijk om met deze kaart de juste locatie ooit te bepalen.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie aan Theo

Bericht door Arnold Tak »

Theo, aan de hand van alleen de opname de plek localiseren lijkt mer inderdaad moeilijk zoniet onmogelijk. Maar ik blijf hopen. Misschien heeft iemand de kaart in zijn verzameling, is hij ooit afgebeeld geweest in een of ander boekwerk of heeft toevallig iemand een aanwijzing uit onverwachte hoek. Reuze bedankt voor je reactie en inspanning tot zover.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

aanvullende afbeelding

Bericht door Arnold Tak »

ik heb de betreffende kaart er ook maar bij aangeschaft
wie weet ...... :rolleyes:
Bijlagen
0894b.jpg
0894b.jpg (165.02 KiB) 3011 keer bekeken
0894a.jpg
0894a.jpg (52.7 KiB) 2973 keer bekeken
Niet geregistreerd

Herk-de-Stad (B)?

Bericht door Niet geregistreerd »

Ik heb het idee dat dit niet in Nederland is, maar in het Belgisch-Limburgse Herk-de-Stad. In (de omgeving van) Herk-de-Stad is veel tuinbouw (fruitteelt van de Haspengouw). Hier zetelt de Limburgse Tuinbouw Veiling en er was ook een Café de Doele.
In Nederland komt Café de Doele alleen in Grou voor, een plaats die werkelijk geen …. met tuinbouw van doen heeft, en in Purmerend aan de Koemarkt, een beetje te stedelijke omgeving, dunkt me.
Martin Snuverink
Niet geregistreerd

Herk-de-Stad (B)?

Bericht door Niet geregistreerd »

Ik heb het idee dat dit niet in Nederland is, maar in het Belgisch-Limburgse Herk-de-Stad. In (de omgeving van) Herk-de Stad is veel tuinbouw (fruitteelt van de Haspengouw). Hier zetelt de Limburgse Tuinbouw Veiling en er was ook een Café de Doele.
In Nederland komt Café de Doele alleen in Grou voor, een plaats die werkelijk geen …. met tuinbouw van doen heeft, en in Purmerend aan de Koemarkt, een beetje te stedelijke omgeving, dunkt me.
Martin Snuverink
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Op basis van dit krantenbericht zou ik Purmerend nog zeker niet willen uitsluiten.

http://kranten.archiefalkmaar.nl/index. ... =65&y=1109
Plaats reactie

Terug naar “Feestpoorten”