0406 straat viert Juliana en Bernhard

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0406 straat viert Juliana en Bernhard

Bericht door Arnold Tak »

de fotokaart is helaas niet erg scherp waardoor de wapens op de feestpoort niet optimaal in beeld zijn te brengen als detail (daarom er vanaf gezien)
vieren we de verloving of het huwelijk?
Bijlagen
0406.jpg
0406.jpg (83.54 KiB) 2272 keer bekeken
Rien Roodzant
Senior Zoeker
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 6:54 pm

Bericht door Rien Roodzant »

Het wapen rechts op het ZP is dat van Prins Bernhard. Hij voerde het wapen van Lippe. Het wapen links op het ZP zal dat van Prinses Juliana zijn.
Bijlagen
Lippe-Schwalenberg.jpg
wapen-prins-Bernhard.jpg
wapen-prins-Bernhard.jpg (10.04 KiB) 2041 keer bekeken
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

De verloving was op 6 september 1936, het huwelijk op 7 januari 1937. Ik neem aan dat deze erepoort is opgebouwd ter gelegenheid van het huwelijk. Ten eerste was het altijd een kostbare aangelegenheid voor een gemeente en ten tweede draagt de man rechts een zware overjas en de kinderen lange kousen en winterjasjes. Wel is opvallend dat hier niet alleen een poort staat, maar dat de hele straat met pilaren en guirlandes is versierd. Zou deze gemeente zijn uitverkoren voor een kennismakingsbezoek? Dan toch ruim na de lange huwelijksreis.
dibbler
Senior Zoeker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo jun 20, 2018 3:13 pm

Re: 0406 straat viert Juliana en Bernhard

Bericht door dibbler »

Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 0406 Gorinchem, Verlengde Pompstraat

Bericht door Arnold Tak »

dibbler, ik ben echt wel even bezig gezien om de overeenkomst tussen jouw oplossing en het zoekplaatje te vinden, maar uiteindelijk zag ik het dan ook. Hoe je dit eigenhandig hebt gevonden, niet te geloven! E is namelijk nogal flink wat veranderd en je moet de gelijkenis ook nog eens strak langs de huizen zien. Toppie. Hartelijk bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gorinchem”