6725 rouwstoet in stad, wsch. (Vlaams) België

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6725 rouwstoet in stad, wsch. (Vlaams) België

Bericht door Arnold Tak »

belijnde, ongelopen fotokaart
mannen met witte helmen gaan de stoet vooraf in een straat met rails en bovenleiding midden op straat, in de verte misdienaars in het vervolg van de stoet
v.l.n.r. wat opschriften van winkels: ...St. Josse (prins, kluizenaar & pelgrim-zie internet), Delhaize Frères met een beeldje van een leeuw erboven - onder een rond bordje LE LION, Ideal, PER..., LION BEL.. DESIRE HA..
de man rechts met de stok over zijn schouder draagt een vlag [?] mee waarop staat AFDEELING
Bijlagen
6725.jpeg
6725a.jpg
6725b.jpeg
6725c.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Sint-Joost-ten-Node

Bericht door Peter Smaardijk »

Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik denk dat dit inderdaad de Leuvensesteenweg is, die verderop links afbuigt; rechtdoor dan de Scailquinstraat. Daar is alles behoorlijk anders geworden, en de Leuvensesteenweg zelf, tussen dat punt en de kerk, is behoorlijk verbreed.

Het kruispunt is rechts op de achtergrond hier ook te zien: https://www.delcampe.net/nl/verzameling ... 62750.html
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Ja, daar had ik gestreetviewd, maar ‘t was niet te herkennen....
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Sint-Joost-ten-Node, Leuvensesteenweg

Bericht door Arnold Tak »

https://www.google.com/maps/@50.8498086 ... 384!8i8192

Peter, een opname van een plaats waar ik tot op heden nog nooit van had gehoord. Er staat inderdaad bijna niets meer overeind van wat op mijn zoekplaatje staat. Als enige het pand met balkonnetje waarop St. Josse staat. Ik kan me heel goed voorstellen dat Erwin de overeenkomst met het heden niet zag. Zou ik ook hebben gehad. Weer een opmerkelijke ontwikkeling en oplossing. Ik dank beide heren dan ook hartelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”