6617 panorama van meer en eilandjes

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6617 panorama van meer en eilandjes

Bericht door Arnold Tak »

ik ben zelf met de plaatsnamen aan het stoeien geweest, maar het blijft voor mij abacadabra
Nystat is een stad in Zweden, maar dat Stargaarden blijft een raadsel voor me
ved zou in het Deens 'door' kunnen betekenen, dus van ... naar ... ?
Bijlagen
6617.jpeg
6617a.jpeg
6617b.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Skaergaarden ved Nystad denk ik

Nystad is Uusikaupunki (Nieuwstad dus) in Finland. Veel scheren voor de kust, dus...
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Nyslott/Savonlinna

Bericht door Peter Smaardijk »

Nyslott is het denk ik. Dat is ook Finland, maar dan in een merengebied. De Finse naam is Savonlinna.

Volgens mij kijken we over Verkkosaari (het noordelijke deel van dit eilandje, op de voorgrond) en Sulosaari, dat met een brug verbonden is met de wal. Ongeveer hier: https://goo.gl/maps/tks6t4GWd3k693Q56. De twee hele kleine rotsblokjes voor de kustlijn van het noordelijke deel van Verkkosaari zijn ook goed te zien: https://goo.gl/maps/UDKoVjWzyRMhizMW9
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Finland Nyslott / Savonlinna

Bericht door Arnold Tak »

Peter, op een toch behoorlijk onbekend terrein en met een toch wel erg landschappelijke afbeelding draai jij je hand er niet voor om het toch proberen op te lossen. Je ging de uitdaging aan en het lukte je warempel. Zelfs bewijs vinden vanuit een autorit. En uiteindelijk als opperste bewijs een identieke kaart. Magnifiek. Subliem. Wat een eer om over je schouder met jou te mogen meekijken hoe je het deed. DANK.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”