6578 huldiging [?] bij raderboot[?]

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6578 huldiging [?] bij raderboot[?]

Bericht door Arnold Tak »

belijnde, ongelopen fotokaart
het lijkt erop dat de in het wit geklede dame alle aandacht krijgt
tegenover haar een aantal mensen waarvan een aantal een of meerdere medailles dragen, waaronder eentje met een kruis of Franse lelie
ligt er een ponton tussen n de wal en het schip, waarop wat letters staan, wellicht HAB?BO..
op de vierde scan helemaal links een politieagent?
diverse vlaggen, is daar nog iets uit op te maken
een opvallende witte lantaarnpaal
kaart uit een serie, deze draagt nummer 3
op de achtergrond links een man met hoed, wit overhemd met kraag en fototoestel?
wel Nederlands aandoende gezichten, maar is het in Nederland?
de overzijde van de rivier biedt ook weinig houvast
rechts achter het hek een hijskraan op de kade
Bijlagen
6578.jpeg
6578a.jpeg
6578b.jpeg
6578c.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

raderboot Habsburg

Bericht door Arnold Tak »

Peter, je hebt de juiste raderboot te pakken en ook nog z'n historie weten te achterhalen. Voer dus veel in Oostenrijk - Donau, in de Wachau bei Aggstein, Linz beim Talrondo, Mauthausen zu Tal, erachter de Ennsmonding. Ik vermoed dus, dat de opname in Oostenrijk is gemaakt. Peter, je hebt weer een uitstekende bijdrage geleverd.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Zou de Handelskai in Wenen kunnen zijn. Op https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... aeuser.jpg is een klein gebouwtje met een gebogen dak op een afmeerponton (tenminste, dat vermoed ik) te zien; zoiets zie ik ook op het zoekplaatje, ongeveer in het midden.


Zie ook http://sbirky.moravska-galerie.cz/image ... 166-1.jpeg

Maar zeker ben ik niet.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Wenen, Handelskai

Bericht door Arnold Tak »

Peter, mijn twijfel reduceert steeds meer, hoe langer ik naar mijn zoekplaatje en jouw bewijsopname kijk. De plek van het hijskraantje, de vorm van het hek, het door jou genoemde huisje, de achtergrond. Natuurlijk is mijn zoekplaatje jonger dan de door jou gevonden opname, wat enige verschillen kan verklaren. Ik houd het dus op een oplossing van het vraagstuk. Weer heel hartelijk bedankt voor je geslaagde zoektocht.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”