6346 Deventer Pinksteren 1935

Arnold Tak
Berichten: 17219
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Theo en Erwin

Bericht door Arnold Tak »

een hele tijd ben ik met jullie reacties in de slag geweest en heb het filmpje diverse malen bekeken. Dat is ook de reden dat ik met vertraging reageer.
Allereerst mijn compliment dat jullie van Deventer via Ri op Schalkhaar kwamen: Schalkhaar -> Riele -> Ri

ik heb zelf nog wat aarzeling met het toekennen van het certificaat: "opgelost". Waar zit die bij mij.

de foto met terras en de parasol: de klimop wijst volgens mij op een breder stukje muur naast het rechter luik dan ik op de video kan zien, vanaf de straatkant naast de dubbele deuren

de foto naast de 3 ramen aan de zijkant: volgens mij zien we dan 3 van de 4 ramen; de aanbouw moet dan van later datum zijn. op de foto is er een raampje rechts van de deur te zien; in de huidige situatie is dat aan de bovenkant rond en loopt het naar onderen langer door.
Er kan in de afgelopen 80 jaar (1935-2015) natuurlijk flink wat aan het pand zijn veranderd.
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

De klimop hangt volgens mij voor het raam tot aan aan de rechter verticale roede, maar misschien kun jij dat op het origineel beter zien.

Afgezien van het verschil tussen het rechthoekige en rondgekopte raam zie ik geen verschillen.
Bijlagen
ri.jpg
Arnold Tak
Berichten: 17219
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

foto met klimop

Bericht door Arnold Tak »

Theo, zoals ik schreef, vermoed ik dat de foto met klimop vanaf de straatkant is genomen. Drie vensters zonder roeden met luiken.
De foto die jij als laatste toont, laat vier vensters zien met roeden en dat is volgens mij de rechter zijkant vanaf de straat gezien.
ik zie geen verband met mijn foto met klimop en jouw foto van de zijkant.
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

De roeden zitten alleen in het bovenlicht.
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Bijlagen
ri1.jpg
ri3.jpg
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Bijlagen
ri4.jpg
ri.jpg
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Hier mijn reactie op het bovenstaande:
Arnold Tak schreef:de foto met terras en de parasol: de klimop wijst volgens mij op een breder stukje muur naast het rechter luik dan ik op de video kan zien, vanaf de straatkant naast de dubbele deuren.
De klimop groeit zelfs over de rand van het luik heen en waarschijnlijk ook over het deurkozijn en daardoor lijkt het muurstuk breder dan het is. Op de oude foto zie je zelfs iets van een drempel op de grond en daarom denk ik dat de deuren toen ook al daar zaten.
Arnold Tak schreef:de foto naast de 3 ramen aan de zijkant: volgens mij zien we dan 3 van de 4 ramen; de aanbouw moet dan van later datum zijn.
Deze opmerking begrijp ik niet zo goed. Het vierde raam valt op de oude foto buiten beeld. Verder klopt alles: regenpijp en dan de voordeur.
Arnold Tak schreef:op de foto is er een raampje rechts van de deur te zien; in de huidige situatie is dat aan de bovenkant rond en loopt het naar onderen langer door.
Klopt, dat is een verschil en moet een kleine verbouwing zijn geweest. Het heeft nog steeds het karakter van een toiletraampje.

Ik denk dat de overeenkomsten dusdanig zijn dat het haast niet kan missen...
Arnold Tak
Berichten: 17219
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Schalkhaar, Oosterwechelsweg 8

Bericht door Arnold Tak »

jullie zijn in gezamenlijkheid zo overtuigend, dat ik nu met jullie meega. Mijn aarzeling is weggenomen. Jullie hebben nog beter naar de kleinste details gekeken dan ik. Op het internet heb ik mogelijk de naam van de huidige eigenaar gevonden, ik zal morgen proberen met hem in contact te komen.
Natuurlijk rest me jullie, de beide Theo's en Erwin hartelijk te bedanken voor deze toch bijzonder uitdagende zoektocht. KLASSE.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Overijssel”