5072 Hilversum reclamewagen

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5072 Hilversum reclamewagen

Bericht door Arnold Tak »

belijnde gelopen pbk, gestempeld 1928
mijn vraag is: waar maakt de wagen reclame voor?
het is mij bekend dat dit soort wagens in Rotterdam vaak reclame maakten voor films in bioscopen
en als dit ook het geval is in Hilversum, voor welke film dan?
Bijlagen
5073.jpg
5073a.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

't Is in ieder geval de EHBO die reclame maakt en wel in Zandvoort (zoals al op de kaart staat). Voor de rest weet ik het ook (nog) niet...
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

EHRB

Bericht door Arnold Tak »

zelf dank ik meer aan deze letters, zoiets als Eerste Hilversumse Reizende Bioscoop (maar ik verzin dus helemaal dat de afkorting hiervoor zou staan)
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik ga er zomaar van uit dat jij dat beter kan zien dan ik Arnold. Geen EHBO dus. Eerste woord van de filmtitel is denk ik "Cow-boy"...
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 733
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Het tweede woord is volgens mij DICHTER
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Dat helpt, Dik. Ik denk dat het dochter is. En die bestaat, de film Cow-boy dochter: http://resolver.kb.nl/resolve?urn=MMKB0 ... eg21:a0015
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

film Cow-boy dochter

Bericht door Arnold Tak »

Peter en Dik, heel goed gezien, de titel van een film. Dus ook hier reclame voor een film op zo'n reclame-wagen. We zijn weer een stuk dichter bij datgene waarnaar we op zoek zijn. Reclame voor een theater, reclame van een reclamebureau?
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Wordt lastig. "Cow-boy dochter" draaide in ieder geval in 1923-1925. De hoofdpersoon wordt in een artikel aangeduid als Marcella. Ik vermoed dat dat ook de echte naam van de actrice is. Marcella Pershing speelde in een reeks stomme westernfilms mee in 1921. Zou zomaar eens kunnen.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Hilversum, reclamekar voor bioscoopfilm

Bericht door Arnold Tak »

alhoewel de betekenis van de afkorting van de 4 letters nog niet 100% zeker is, verhuis ik de kaart toch naar 'opgelost'. De bevestiging dat de kar wordt gebruikt voor reclame voor een bioscoopfilm, bevestigt mijn eerdere veronderstelling. Heel graag dank ik Peter en Dik voor hun bijdragen, die zelfs de naam van de film opleverde.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Het kan best een reizende bioscoop uit Hilversum zijn, maar de locatie is toch echt Zandvoort... Dan zou deze kaart toch in de desbetreffende rubriek geplaatst moeten worden, toch?
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Holland”