1300 rugby in stadion

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1300 rugby in stadion

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op achterzijde in potlood: Hilversum, maar daar is het niet
reclameborden van dealer "HAGAM" (-> Den Haag, vraag ik me dan af?) en L. Bezemer & Zn. N.V. Hout Industrie
Bijlagen
1300.jpg
1300.jpg (105.92 KiB) 2364 keer bekeken
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Eindhoven ?

Bericht door Theo van Gijlswijk »

L. Bezemer & Zn. N.V. Hout Industrie was gevestigd in Helmond.

Op de foto in ieder geval te zien de rugbyclub Eindhoven met de shirts met horizontale baan.
Zie: http://www.theoldhometown.com/eindhoven ... r10008.asp

De oprichter van de club (1929) werkte bij de apparatenfabriek van Philips.
Waarschijnlijk een van de gebouwen van Philips op de achtergrond.

Zie ook de website van de rugbyclub:
http://www.rce-psv.nl/content/blogcategory/42/104/
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Arnold Tak schreef:[ATTACH]1950[/ATTACH]

belijnde ongelopen fotokaart
op achterzijde in potlood: Hilversum, maar daar is het niet
reclameborden van dealer "HAGAM" (-> Den Haag, vraag ik me dan af?) en L. Bezemer & Zn. N.V. Hout Industrie
Hagam was een ford dealer te helmond trambrugweg 2
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

De fabriek van houten vormen van Bezemer lag op het terrein tussen de Weg op de Heuvel, Eerste Groenstraat, de Binnen Parallelweg en het Groenewoud te Helmond. Hier was ook de metaalfabriek van Everts en van der Weijden gevestigd. Het zou dus kunnen zijn, dat het sportveld hier ook lag. De firma L. Bezemer maakte o.a. houten vormen om sigaren te maken.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

in de buurt van Eindhoven en Helmond

Bericht door Arnold Tak »

wie geeft uitsluitsel?
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Nou, uitsluitsel? De Rugby Club Eindhoven is weliswaar in 1929 opgericht, maar volgens de notities die op Delpher te volgen zijn, leed het spel aanvankelijk zeer onder het gebrek aan een eigen oefenterrein. Wedstrijden werden gespeeld op terrein van andere sportverenigingen, zoals dat van HTCC aan de Oirschotsedijk (1930), op 'het hockeyterrein' (HTCC ?), op het veld van PSV (1930), op 'het Philipsterrein' aan de Oirschotsedijk, 'juist voor het wandelpark rechts' (1930) en op het EVV-terrein (Eindhovense Voetbal Vereniging?) aan de Aalsterweg (1931).

Te eniger tijd fuseerde de RCE met de voetbalvereniging PSV en vanaf dat moment zal zij haar terreinnen hebben gebruikt. (De link in posting #2 werkt niet meer).
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Intrigerend: gaat het hier wel om de RCE? Ik vond een andere naam op de beeldbank van het archief te Eindhoven: http://www.rhc-eindhoven.nl/zoek-uitgeb ... alle=Rugby
Sjoerd Eeftens
Zoeker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:15 pm

Bericht door Sjoerd Eeftens »

Onderstaande info vond ik zojuist op internet.
quote: H.A.G.A.M. Garage
Tramburgerweg 2 Helmond verstrekt 1950
Aanvullende informatie
De vrachtwagen van HAGAM wordt geladen of gelost bij melkfabriek Hemepro aan de Beelsstraat in Helmond. De vrachtwagen op de voorgrond draagt N-81728 op de nummerplaten.
Bron: collectie Regionaal Historisch Centrum Eindhoven, fotonummer 253106 (externe link) (unquote).

Dat houdt toch wel in dat we in Helmond moeten zoeken. Want of HAGAM in Eindhoven langs het veld adverteert, is maar zeer de vraag.
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 729
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Deze foto is gemaakt vanaf het huidige veld van HVV in de richting van de Haagse Beemdweg. Dit is de achterzijde van de vroegere Houtindustrie
L.A. Bezemer en Zn BV, dat later is overgenomen door Hartmann. Hartmann was gevestigd aan de Kanaaldijk ZW 9(a), dat de voorzijde van dit complex is. Een deel van de opstallen is nog te zien op bijgaande streetview link.


https://goo.gl/maps/prtmJaBpfuS2
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Helmond, huidige veld van HVV gezien naar Haagse Beemdweg

Bericht door Arnold Tak »

Dik, prachtig dat jij met de eerste oplossing in het nieuwe jaar hebt gevonden en weet te bevestigen wat Theo en Sjoerd ook al eerder aangaven, ergens in Helmond. Ik vermoed dat de Eindhovense Rugbyclub hier een uitwedstrijd speelt. Ik dank jou hartelijk voor je duidelijk onderbouwde vondst en dank tevens Sjoerd, Ingrid, Jan Lemmens, een mij onbekende gast en Theo van Gijlswijk voor hun meedenken, meezoeken en bijdragen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Brabant”