6178g grens - HK

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6178g grens - HK

Bericht door Arnold Tak »

Aan de grens, iemand heeft achterop geschreven “Goirle” maar of dit juist is?
Belijnde achterkant, ongelopen zonder info.
Bijlagen
6178gTak68-00.jpg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Het klopt "waarschijnlijk", zie https://hdl.handle.net/21.12103/b96f703 ... 573b5d0ef8

Ik heb het bord bestudeerd en ik zie wel een overeenkomend vlekje bij de A van DOUANE; ook lijkt mij dit een bord dat nog niet echt "standaard" was, dus mogelijk uniek qua belettering (en die klopt exact). Bomenrij lijkt ook. Maar aangezien de beeldbank het ook niet zeker weet, weten wij het dus ook niet.
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1670
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Die foto had ik ook gezien. Maar ik zie op het ZP een onverharde weg en ik meen dat die Poppelseweg in de jaren 30 al verhard was. En de foto lijkt me zo’n beetje uit die tijd...
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

wsch. grensovergang Goirle - Poppel

Bericht door Arnold Tak »

ik ga met Peter mee in zijn aangedragen oplossing. Er zou hier sprake zijn van de Mobilisatie 1914-1918. Dat de weg in de jaren dertig verhard was, sluit dit niet uit. Verder zie ik op de bewijsopname nog zoiets als een verticale streep onder de D en na de zesde boom, voorbij de zijweg, een steen of ga ik nu te ver? Het "vlekje" van Peter bij de A geeft toch behoorlijk wat houvast. De plek van het bord ten opzichte van de voorste boom klopt ook heel aardig. Ik dank beide heren weer heel hartelijk voor de getoonde speurzin en jullie vondst.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Brabant”