5849g processie in wsch. Limburg - RvH

Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5849g processie in wsch. Limburg - RvH

Bericht door Arnold Tak »

Foto van fotograaf Cohnen met vestigingen in Valkenburg en Heerlen.
Opname van een processie ergens in Limburg. Waar en wanneer?
Bijlagen
5849g50286991.jpg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Het maakt mij verder niet uit, maar die scan is van Delcampe geplukt, waar behalve deze foto nog twee andere te koop staande foto's van dezelfde stoet te zien zijn. Zoek maar op Cohnen.
RonvanHoof
Junior Zoeker
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 27, 2017 11:34 am

Delcampe Cohnen

Bericht door RonvanHoof »

Natuurlijk is deze foto ergens vanaf geplukt. Waarom deze opmerking?
RonvanHoof
Junior Zoeker
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 27, 2017 11:34 am

Delcampe Cohnen

Bericht door RonvanHoof »

Peter natuurlijk is deze foto ergens vanaf geplukt.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Jawel, RvH, maar dat is op deze sites niet te doen gebruikelijk, zeker niet zonder voorafgaande aankondiging. Het gaat altijd om persoonlijke collecties, al dan niet door anderen voorgedragen. Dus zonder commercieel aspect. Dat laat overigens iedereen vrij na een gevonden oplossing alsnog de foto of prentbriefkaart te verkopen.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Naar mijn gevoel is dit geen processie, maar een optocht. Ik ontdek niets religieus.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Dat al die kinderen in het wit zijn, wijst toch wel op een processie, maar ik kan de schilden niet lezen. Nog een aanwijzing voor 'processie': een aantal meisjes draagt palmtakken met zich mee. Waarom, zou ik op dit moment niet kunnen zeggen (de palmtak is binnen de RK Kerk het attribuut van de martelaars en voor zover mij bekend niet van de maagden), maar het is een feit dat bijvoorbeeld de jonge vrouwen van het Maagdenkoor van Tongeren, dat een lange geschiedenis heeft en aan de zevenjaarlijkse heiligdomsvaarten van Maastricht deelneemt, altijd met een palmtak lopen.

NB. Ik heb eens even op Delcampe gekeken, en zoals Martin al zei: geen geestelijke in zicht. De overige foto's laten toch meer een optocht zien: versierde karren die mogelijk verwijzen naar de mijnbouw. Dat betekent dat die opnamen ook in de Mijnstreek kunnen zijn gemaakt, niet perse in Heerlen.
RonvanHoof
Junior Zoeker
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 27, 2017 11:34 am

Onduidelijkheden

Bericht door RonvanHoof »

Ik wist niet dat de te plaatsen van zoekplaatjes in bezit moeten zijn. Een commercieel belang heb ik niet. Maar ik wil de niet kopen of verkopen. Cohnen was een fotogaaf uit Heerlen. De opnames zijn zeer waarschijnlijk niet in Heerlen gemaakt, want dan hadden we de oplossing al gevonden.
RonvanHoof
Junior Zoeker
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 27, 2017 11:34 am

Onduidelijkheden

Bericht door RonvanHoof »

Ik wist niet dar zoekplaatjes in principe in bezit moeten zijn van de plaatser. Cohnen was een fotograaf met een duidelijke verbinding met Heerlen. Het is zeer waarschijnlijk geen opname die in Heerlen is gemaakt. Want dan hadden we de oplossing via de FB-groep al gevonden. Het is idd een optocht.
RonvanHoof
Junior Zoeker
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 27, 2017 11:34 am

Bericht door RonvanHoof »

P.S. Ik heb absoluut geen commercieel belang.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Limburg”