5849g processie in wsch. Limburg - RvH

RonvanHoof
Junior Zoeker
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 27, 2017 11:34 am

Nieuwstraat Hoensbroek

Bericht door RonvanHoof »

Toevallig kwam ik er achter dat deze opname in augustus1929 is gemaakt in de Nieuwstraat te Hoensbroek, ter hoogte van de Rietrastraat en het gemeentehuis. De historisch-religieuze optocht werd georganiseerd ter gelegenheid van de oprichting van de Stichting "Ave Rex Christi".
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Lijkt me dan handig als een bewijsfoto wordt aangeleverd.

Zou goed kunnen, details van muur op 1e verdieping van nr. 68 (rechts) lijken overeen te komen: https://goo.gl/maps/d9DVB61hZyQoAEbc8
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Hekwerk aan de zijde van het gemeentehuis lijkt ook: http://www.heerlenvertelt.nl/2013/02/vo ... -monument/ (2e foto, let op afrastering tussen gemeentehuis en school, die aftakt van het hek langs de straat). Dus het zal wel.
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

afgelopen dagen 2 mails ontvangen, eentje met bewijsopname

Bericht door Arnold Tak »

Bijgevoegd een foto van fotograaf Cohnen met vestigingen in Valkenburg en Heerlen. Opname van een processie ergens in Limburg. Waar en wanneer?
Wil jij hem plaatsen ?

Groet, Ron
<50286991_971408773053822_180321749496233984_o.jpg>

Hallo Arnold,
Gisteren zelf de oplossing gevonden. Zie zoekplaatje. Hoe gaat dat nu verder? Wil je bewijs? Zie bijlage en tekst bij zoekplaatje. Moet ik zelf iets aanpassen bij het zoekplaatje?
Groet, Ron

Helaas lukte het me niet om de bewijsopname op mijn site te krijgen; het inlaadprogramma keurde hem af
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

helaas

Bericht door Arnold Tak »

undefinedNieuwstraat 1930.jpeg: Uploaden van bestand mislukt.

kan de aangeleverde scan niet plaatsen
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Arnold Tak schreef:Helaas lukte het me niet om de bewijsopname op mijn site te krijgen; het inlaadprogramma keurde hem af
Waarschijnlijk was de omvang te groot. U zou kunnen proberen de foto in een programma als Irfanview (gratis) in een lagere resolutie te kopiëren en het eindresultaat dan alsnog vanaf uw site te uploaden.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Limburg”