4349 bouwerij mogelijk Friesland stempel architect A. Na....

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4349 bouwerij mogelijk Friesland stempel architect A. Na....

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
het uilenbord rechts verwijst mogelijk naar Friesland.
wellicht dat de panden op de achtergrond nog een indicatie vormen

mijn kamer is een verzameling van albumpjes, bakjes, doosjes, laadjes met kaarten. Kaarten die er al jaren liggen. Af en toe heb ik de behoefte (gelukkig uiterst zelden) om eens wat op te ruimen en dan kom ik weer wat tegen. Ook kaarten die op mijn eerdere en ter ziele gegane site met zoekplaatjes stonden. Het blijft jammer als dat maar ongezien en onopgelost blijft, vandaar ... Het is niet altijd het meest verheven spul, maar ja. Hopelijk kunt u er nog iets van maken.
Bijlagen
4349.jpeg
4349a.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Misschien de bouw van de Unitaskerk in Wirdum. Ik zoek nog naar bewijs. De verste (rechter) boerderij klopt wel zo ongeveer (Werpsterdyk 24). We kijken dan naar het noorden.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik denk dat de dichtstbijzijnde boerderij Werpsterdyk 11 is, de boerderij die op de plek van de Camstrastate staat. Van de kop-romp-hals rest nog de kop. Deze, volgens mij: http://fotoboekleeuwarden.nl/boerderij- ... erdyk.html
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bouw van de Unitaskerk, Legedyk 18, Wirdum

Bericht door Peter Smaardijk »

Let op het hele kleine gebouwtje uiterst rechts hier: http://collections.tresoar.nl/cdm/ref/c ... a/id/26484

Dat is het kleine gebouwtje links van de grote boerderij.

Ik twijfel niet meer. Dit is de bouw van de Unitaskerk in 1925 aan de Legedyk in Wirdum (architect Ane Nauta).
Norman
Senior Zoeker
Berichten: 120
Lid geworden op: di apr 15, 2008 11:27 pm

Bericht door Norman »

Ik kreeg vanmiddag een emailtje van Arnold of ik ook even een blikje wou wagen aan dit plaatje. Ik ben zo net ook even wat aan het uitzoeken geweest na aanleiding van Peter zijn bevindingen, en dan met name de boerderijen op de achtergrond. Ik denk dat Peter gelijk heeft dat dit Wirdum is. Gefeliciteerd!
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Wirdum, Legedyk 18, bouw Unitaskerk

Bericht door Arnold Tak »

Peter, weer een bewonderenswaardig en knap staaltje van je oplossingsvaardigheid. Weer een knappe solovoorstelling. Aan Norman breng ik graag mijn dank over voor zijn medewerking. Sorry, Norman, dat je net te laat was om de kaart aan je verzameling toe te voegen. De kaart gaat deel uitmaken van het omvangrijke archief van een verzamelaar van kaarten van Gereformeerde kerken.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Friesland”