6171 Rotterdam waterstokerij brandstoffen

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6171 Rotterdam waterstokerij brandstoffen

Bericht door Arnold Tak »

. .

belijnde, ongelopen fotokaart, ik dateer hem vóór 1940
gekocht van een handelaar als Kralingen
links van de lantaarnpaal een winkeltje met een uithangbord: waterstokerij brandstoffen
op de ruit naast de ingang staat mogelijk de naam van de uitbater, maar ik kan het niet lezen, net zoals de nummers op de straatnaambordjes
het lagere bouwdeel heeft 4 voordeuren naast elkaar en een parallel aan de straat lopend zadeldak met dakkapellen
zwervend door het Kralingen van vandaag stuit men toch op heel veel stadsvernieuwing
daarnaast had het bombardement natuurlijk al eerder desastreuze gevolgen voor deze wijk, wat heel veel naoorlogse bouw opleverde
het is mij dan ook niet gelukt om de juiste plek te vinden, noch met het raadplegen van andere sites en Google Maps, maar ik blijf ook maar een goedwillende hobbyist
op de handkar staat een naam, maar die verwijst niet naar deze straat (wellicht staat er Touw & Co.)
in mijn Adresboek 1934/'35 komt de rubriek waterstoker niet voor in de alfabetische inhoud
een waterstoker komt het meest voor in volkswijken, arbeidersbuurten waar mensen wonen die heet water voor de was niet zelf konden maken
ik heb mezelf gefocust op Kralingen, maar wie weet, is dit een heel ander deel van Rotterdam
Bijlagen
6171.jpeg
6171a.jpeg
6171b.jpeg
Paul
Senior Zoeker
Berichten: 301
Lid geworden op: zo aug 25, 2013 12:57 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Dit moet bijna zeker "op zuid" zijn.
Wat mij betreft zijn daarbij de grootste kanshebbers; Tarwewijk, zijstraten aan de Groene Hilledijk.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 6171 Rotterdam, Mathenesserstraat bij nr. 131

Bericht door Arnold Tak »

na mailcontact met 'Ons Rotterdam' kreeg in binnen no-time de oplossing aangeboden. Na urenlang zelf zoeken krijg ik dit zomaar in de schoot geworpen. Ik hoef natuurlijk niet te zeggen hoe blij ik hiermee ben.
6171 Mathenesserstraat.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”