5991 wsch. Rotterdam, melkboer met carrier


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van Rotterdam die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5991 wsch. Rotterdam, melkboer met carrier

Bericht door Arnold Tak »

foto 8,5 bij 5,8 cm.
op de plank staat een naam, weliswaar heel moeilijk te lezen, eindigt volgens mij op ....ogten
links onderaan in de gevel natuursteen
kans bestaat dat de opname in het Oude Noorden is gemaakt
Bijlagen
5991.jpeg
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Op een heel oude site van W. de Koning Gans hebben bij de oplossingen een aantal foto's gestaan welke niet Den Haag bleken te zijn. Dat waren foto's met bakfietsen en andere voertuigen dwars in een straat waar ook Rotterdam is genoemd. De oplossing met straatnaam is daar toen gegeven. Ik kan ze helaas niet meer terug vinden.
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Foto terug gevonden! Bijschrift luidt: Locatie zoals gemeld door Hans Klomp: Volmarijnstraat te Rotterdam met zicht op de Claes de Vrieslaan in de verte.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Deze locatie klopt niet, Hans. Dit is gemakkelijk na te gaan met streetview, ondanks de stadsvernieuwing.
Als de achternaam eindigt op -ogten, is er haast geen andere mogelijkheid dan dat het Van Krogten is. Er was ene Jan Willem Daniël van Krogten, geboden Schiedam 190 en in gevangenschap overleden 1945 in kamp Oraniënburg bij Berlijn.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

190 moet zijn 1908.
Wie kan nagaan of het gaat om deze Van Krogten of zijn werkgever?
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

???

Bericht door Theo.B. »

Staat er niet "....Producten"? Melkproducten???
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

...ogten -> ...ucten

Bericht door Arnold Tak »

Theo, ik heb mijn loep er nog eens op gezet en het is heel goed mogelijk dat jouw zienswijze meer voor de hand ligt dan die van mij.
Er gaat bij mij geen specifiek lampje branden als ik me straten met natuursteengevels voor de geest probeer te halen.
Plaats reactie

Terug naar “Rotterdam”