5875 interieur ziekenhuis, babykamer, fotograaf uit Rotterdam


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van Rotterdam die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5875 interieur ziekenhuis, babykamer, fotograaf uit Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

belijnde, gelopen fotokaart, gestempeld Rotterdam 12-XII-1921, verzonden naar Den Haag
de afzender is Juffr. Linnenbrink (niet gevonden in mijn adresboeken Rotterdam)
de fotograaf is C. Kramer uit Rotterdam
ik heb al gekeken bij Coolsingelziekenhuis en Moederhuis Oostmaaslaan 70, daar geen hit
het lijkt erop dat het Sinterklaasfeest wordt gevierd met klompen en stro
is de deurknop links van een buiten- of binnendeur?
Bijlagen
5875.jpeg
5875a.jpeg
5875b.jpeg
5875c.jpeg
5875d.jpeg
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Dit ziet er niet echt uit als de kraamkamer van een ziekenhuis, ik denk dat kraamkliniek een betere kans maakt. Nader bezien zijn de kinderen wel wat te groot voor een kraamafdeling. Dit zal een kinderopvang zijn, voor mogelijk weeskinderen of ongehuwde moeders.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Misschien het Rotterdamse Sophia Kinderziekenhuis, in 1921 Westersingel 12a.
Juffrouw Linnenbrink is vermoedelijk Antonia Maria Josephina Liduina Linnenbrink, *Schiedam 1898. Van 1920 tot 1922 was zij huishoudster in de Van Oldenbarneveltstraat 118a. Zij stond daar niet officieel ingeschreven (verhuisbiljet ontbrak).
De bedoelde deur lijkt een buitendeur, maar een wijd openstaande buitendeur in een ziekenzaal lijkt me in december niet aannemelijk. Het kan ook de deur naar de gang zijn. Als ik me goed herinner kon je door zulke deuren heenkijken. Bezoekende kinderen mochten destijds namelijk niet op de ziekenzaal komen.
Plaats reactie

Terug naar “Rotterdam”