0783g wsch. Den Haag HAV


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van optochten die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0783g wsch. Den Haag HAV

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart van Foto L. v. Hachgenberg, v. Bassenstraat 101, Den Haag
meisjes in witte bloeses met stropdasjes dragen groene takken
Bijlagen
0783g.jpg
0783g.jpg (116.67 KiB) 2179 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Niet Den Haag

Bericht door Martin Snuverink »

Dit is zeker niet Den Haag. ik herken de lantaarnpaal niet. het lijkt of er geen lantaarn aan zit.
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Lantaarn

Bericht door Dennis »

Martin, als je naar de schoorsteen bij de paal kijkt zie je de lantaarn als donkerder driehoekje afgestoken tegen de schoorsteen. Ik kan er niks van maken.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

lantaarn

Bericht door Theo van Gijlswijk »

De lantaarnpaal heeft boven een halfronde cirkel, het armatuur hangt net boven het snijpunt van de schoorsteen met de zijgevel en bestaat uit een houder met halfronde bol.
Het scherm vergoten naar 200% of 400% maakt het een stuk duidelijker.
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Toevallig kwam ik naar het zoeken van iets anders een foto tegen waar een dergelijke paal op te zien is. Er zijn meer foto's die een dergelijke paal laten zien, maar daar heb ik niet het nummer van genoteerd. In elk geval staat er eentje op foto 0.61862 laakbrug. Dus kwam deze toch meer in Den Haag voor en als we dan moeten zoeken, dan is dit een straat die niet meer bestaat. In aanmerking komen dan de kustlijn vanaf de Ieplaan naar het oosten en het Bezuidenhout.

http://www.haagsebeeldbank.nl/beeldbank ... ld=0.61862

Dergelijke palen staan (stonden) ook aan de Oostduinlaan. Verder schijnt hier ook een fietspad te liggen, links zijn 2 soorten bestrating.

http://www.htmfoto.nl/ansicht/fotodenha ... n_1920.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Optochten”