4360 groot gezelschap in klederdracht met provinciewapens


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van gezelschappen en groepen die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4360 groot gezelschap in klederdracht met provinciewapens

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart, achterop POST CARD
er heeft ooit iemand achterop geschreven: Zandvoort? maar waarop gebaseerd ???
bij een goede beschouwing zie ik elf dames in het gras zitten met een schort waarop het provinciewapen
allereerst zag ik zelf de provincie Utrecht, maar toen ik nog eens goed keek zag ik dat er nog meer wapens waren
vóór de oorlog was men er dol op om zich te verkleden, in historische optochten te lopen e.d., hier weer zo'n voorbeeld

ik heb nog een kaart uit dezelfde serie, ik wou hem eerst niet plaatsen, maar ik zet hem wel hierna
Bijlagen
4360.jpeg
4360a.jpeg
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Zandvoort

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Mogelijk is deze foto op een sportveld gemaakt. Van de dame rechts zittend loopt een kalklijn naar links beneden van de foto. Ik denk aan het voetbalveld van Zandvoortmeeuwen (opgericht 1941) of zijn voorganger op hetzelfde complex. Zij speelden bij de Van Lennepweg/Vondellaan net ten noorden van het station. Via de link https://picasaweb.google.com/1178627772 ... iW79qXuAE# zijn foto's te zien van de bouw van de tribune in 1958. Daarop soms ook een gedeelte van de barak/clubhuis, waarvan de raampartijen helaas niet kloppen. Misschien is op het zoekplaatje de achterzijde van het clubhuis te zien?
Plaats reactie

Terug naar “Gezelschappen en Groepen”