0821g militairen laden paarden in wagons HAV / AT


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van boten die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0821g militairen laden paarden in wagons HAV / AT

Bericht door Arnold Tak »

ongelopen belijnde PBK, vermoedelijk uit 1939 of begin 1940
wat genoemd wordt een zwart-wit glanskaart (dus geen fotokaart!)
Bijlagen
0821g.jpg
0821g.jpg (119.78 KiB) 1982 keer bekeken
Niet geregistreerd

paarden laden op station

Bericht door Niet geregistreerd »

Met de bekende Cavaleriesteden Breda, Tilburg, Gorinchem, Amersfoort, Zutphen, Leiden, Haarlem en naar ik niet kon vinden, maar wat me wel bijstaat Deventer, kom ik er qua sporenligging en qua ligging en situatie van de verhoogde laad- en losweg niet uit. De bebouwing komt me niet bekend voor.
Amersfoort spoorverbinding De Vlasakkers naar het cavaleriekamp is ook nog een optie, hoewel ik de situatie van het ZP niet kan rijmen met de luchtfoto's uit WO II.
Amsterdam kon ik niet checken wegens uitlenen tekeningendossier voor publicatiedoeleinden.
Uiteraard kan het ook in veemarktsteden zijn maar dat is niet erg waarschijnlijk. In dat geval kunnen we Den Bosch, Leeuwarden, Dordrecht en Zwolle meteen uitsluiten.
Alkmaar, het Gooi, Arnhem, Nijmegen, Venlo, geheel overig Limburg alsmede Twente vallen naar mijn idee op grond van infrakenmerken al af.
Ik ben benieuwd wie er een hint heeft.
Sjoerd Eeftens
Ingrid

0821g

Bericht door Ingrid »

Denk eraan, dat er voor de oorlog elk jaar legeroefeningen werden gehouden, nu eens hier en dan weer daar in het land. De foto hoeft dus niet genomen te zijn in een plaats van legering, maar kan ook 'op de terugweg' genomen zijn.
Niet geregistreerd

Veelading

Bericht door Niet geregistreerd »

Het is juist waar Ingrid op doelt. Ik ga echter uit van infrakenmerken; niet op elk station was een grote verhoogde veelading aanwezig. In de regel was er een op een stadsstation. Maar ik heb nog geen idee welk.
Niet geregistreerd

Zwolle?

Bericht door Niet geregistreerd »

Zwolle had een grote veemarkt, slachthuizen en spoorverbindingen.
Martin Snuverink
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Niet Zwolle

Bericht door Martin Snuverink »

:mad: Sorry Sjoerd, ik had over het hoofd gezien dat je Zwolle al had uitgeloten.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

0821g

Bericht door Ingrid »

Ik neem aan dat het niet in Rotterdam kan zijn?
Niet geregistreerd

paarden in de trein

Bericht door Niet geregistreerd »

Het zou best in Rotterdam kunnen zijn, zoals op nog wel meer plekken. Ik heb er alleen enkele "uitgesloten" omdat ze niet voldoen aan de mij bekende emplacementskenmerken. Maar ik kan het ook mis hebben, hoor. Ik denk dat we in Rotterdam dan niet moeten zijn op Delfsche Poort, de voorloper van het CS. Daar voldoet het beeld niet aan. Te denken valt nog aan de omgeving van Rechter Maasoever en de omgeving van Handelsterreinen in Zuid, hoewel ik ook daar geen match heb kunnen vinden. Maar de kans acht ik niet erg groot: wat moet een heel regiment daar?
Sjoerd Eeftens
Plaats reactie

Terug naar “Rijden en Varen”