4590g klompenhandelaar Woerden? HAV


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van boten die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4590g klompenhandelaar Woerden? HAV

Bericht door Arnold Tak »

Ik heb de laatste week waarschijnlijk meer dan 1.000 foto’s bekeken, maar ik kan de gebouwen achter klompenhandelaar niet herkennen. Ook de naam is niet te koppelen aan de foto.
Dit is wat ik wel weet: J.Th. Ruijgrok (Ruijgrok) woonde van 1919 tot 1942 in Woerden. Hij was van oorsprong machinebankwerker, maar heeft zeer waarschijnlijk ook een winkel gehad aan Rijn 37 N.Z te Woerden: Fotografie Ruijgrok. Hij adverteerde. Voor grafplaten, emaille foto’s en foto-cliché’s voor uw drukwerk. Hij woonde op Achterstraat 43.
Daar waren rond 1930 twee klompenmakerijen gevestigd, de een van Gerrit Uittenbogaard (toenmalig huisnummer 28), de ander van Jan Pieter Uittenbogaard (toenmalig huisnummer 31/31a). De gebouwen ter plaatse zijn al in de jaren 20 van de vorige eeuw vervangen door nieuwbouw. Omdat dit toen geen woon- of winkelstraat was, zijn er nauwelijks afbeeldingen uit die periode te vinden. Ik heb er zelf ook maar twee. Kortom, niet te herkennen.

Groeten, PdJ
Bijlagen
Woerden-Straathandel 026.jpg
J.TH. Ruijgrok.jpg
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

In 1934 waren er in Woerden nóg drie klompenmakers: G. van Ekeren (Geestdorp 31), R. Kriege (Hoge Rijndijk 5) en J. de Leeuw (Kruittorenweg 20). Misschien levert dat wat op...
Plaats reactie

Terug naar “Rijden en Varen”