3471 showroom van fietsen en rijwielen met hulpmotor Foxinette


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van winkels die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

3471 showroom van fietsen en rijwielen met hulpmotor Foxinette

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
model Rex is mee te nemen voor F. 444
op het bord op de grond: Meld u hier voor de ....tour (bromtour?)
op het bord met de foto's: 12.000 km door Afrika met 38 ccm
zie ik helemaal rechts een plaatje op de stuurbuis van S (=Simplex) of is het toch Fongers?
Bijlagen
3471.jpg
3471a.jpg
Paul
Senior Zoeker
Berichten: 301
Lid geworden op: zo aug 25, 2013 12:57 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

R.S. stokvis had in zijn hoogtij dagen, 18 verkoopkantoren waar bromfietsen van o.a. HMW-Austria (Foxinette FM40) verkocht werden.
http://www.archieven.nl/nl/zoeken?mivas ... &milang=nl

Het plafond op de foto, wijst dan op een verkoopkantoor met een serre-achtige uitbouw.
Swier
Zoeker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 4:40 pm

Beurs

Bericht door Swier »

Gezien het aantal peuken op de houten vloer lijkt me dit geen showroom van een winkel, eerder een stand. Links zit nog een standhouder met wat blikken zo te zien. De stand van Foxinette is tijdelijk onbemand (lege stoel). Wellicht past de dochter even op totdat papa terug is. Dus zoeken naar een kleinschalige beurs lijkt mij erg aannemelijk. Er staan wel eens twee stoelen in een showroom maar dan altijd bij elkaar.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Beursje of expostietje

Bericht door Martin Snuverink »

Natuurlijk is dit een beurs(je). De Foxinette werd gemaakt in 1952 en 1953. Dan moet die beurs ook toen zijn geweest. Maar het hoeft niet een specifieke rijwielbeurs te zijn geweest. De inrichting komt, ook voor 1953, wat amateuristisch en geïmproviseerd over met die van huis meegenomen Pastoe-stoel en dat vloerkleedje. Ik geloof dat we dan ook niet in de Oude RAI (A’dam, Ferdinand Bolstraat) of in de Jaarbeurs Utrecht (de gloednieuwe Bernhardhal van 1953?) moeten zoeken, maar veeleer een kleinere en algemenere regionale beurs of tentoonstelling.
Plaats reactie

Terug naar “Winkels”