0451g aankondigingen in café? op huisnr. 20


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van horeca die ouder zijn dan 6 weken.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0451g aankondigingen in café? op huisnr. 20

Bericht door Arnold Tak »

links een aankondiging van een buitengewoon concert op woensdag 7 november 1923 om 8 uur van de Haarlemsche Orkestvereeniging in het Gemeente-Concertgebouw
rechts op het biljet: heden avond-concert
men meent in de ruit te kunnen lezen: (gespiegeld) blad sport en spel
wordt niet als Haarlem herkend
Bijlagen
0451g.jpg
0451g.jpg (50.44 KiB) 2047 keer bekeken
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

" Wybertjesstoeptegels "

Bericht door Dennis »

" Wybertjesstoeptegels " dus in Den Haag of Breda?
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

goed gezien, jochie!!!
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Het Gemeentelijk Concertgebouw is Haarlems. Dus niet: Gemeente-Concertgebouw. Het lijkt me onlogisch buiten Haarlem reclame te maken voor een Haarlems plaatselijk orkest. Maar het is niet uitgesloten. Dat dit niet in Haarlem is herkend is niet direct een reden om het elders te zoeken. Wyberttegels zijn zwart. Die op de foto zijn grijs en hebben andere groeven.
Martin Snuverink
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Martin, ik heb de fotokaart er nog even bijgepakt, evenals mijn loep
er staat o.a. op het affiche: Gemeente-Concertgebouw, helaas geen verdere adresaanduiding
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

in het raam hangt ook een bordje met ,, heden- avond -concert ,, dit duidt op een gelegenheid tot maken van muziek ?
wellicht in combinatie met een cafe ...
er is wel een tochtportaal is en gordijnen.is dit een cafe ?

de straat bedekking voor deze gelegenheid kan dat geen zit-terras vloer zijn ? van die rubberenmatje,s ?

in het raam is gespiegeld van de overkant te lezen ,,blad sport en spel ,, ..het 1e jaargang was in 1954 ,
uitgeverij s.e.s redactie pyrmontstraat 14 enschede (1967).
het vak blad had iets met kleding , camping , outdoor .
waarom hangt die tekst daar op een doek aan de overkant .....camping winkel , uitgever ?
is dit jaren ,50 ???

in haarlem heb ik geen cafe op nr 20 kunnen vinden ,mi is het daar ook niet ?

al met al nog genoeg aanwijzingen die met elkaar tot een oplossing kunnen lijden ..
Niet geregistreerd

1923 of later ....

Bericht door Niet geregistreerd »

Dit lijkt me toch wel een café en geen concertzaal. Het moet toch ook in de buurt van Haarlem zijn, anders hang je zo’n affiche niet op. Het verschil tussen gemeente en gemeentelijk verwaarloos ik maar. Als er aan de overkant een campingwinkel is, verwacht ik ook dat er in de buurt kampeergelegenheid is. En dan denk ik aan Zandvoort. Kan dit Zandvoort zijn?
Sander merkt op dat het tijdschrift werd uitgegeven vanaf 1954. Het affiche met het concert in 1923 is dan wel erg gedateerd. Staat er echt 1923, Arnold?
Bestond in NL in 1923 het begrip en de activiteit camping al? Ja, dit kwam met Carl Denig in 1912 uit Engeland overgewaaid en was aanvankelijk zeer elitair.
Toch kan ik nauwelijks geloven dat deze foto uit 1923 dateert, maar ook niet van 1954 of later, want toen schreef men al lang niet meer Haarlemsche Orkestvereeniging en de HOV is 1953 gefuseerd.
Martin Snuverink
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie

Bericht door Arnold Tak »

"Sander merkt op dat het tijdschrift werd uitgegeven vanaf 1954. Het affiche met het concert in 1923 is dan wel erg gedateerd. Staat er echt 1923, Arnold?"
Martin, ik heb de originele kaart hier niet meer.
Sander, zou jij de vraag van Martin willen beantwoorden?
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

beste martin ,
op het affiche staat vrijwel zeker 1923.. de spelling met ,,sch ,, op het aff. is van voor 1947
andere info op het affiche = de solist is ,, cor de wilde ,,

entree 90 cent

haarlem is het volgens mij niet omdat ik alle cafe,s met nr 20 heb gecheckt in het adresboek

een omliggende grote gemeente zou kunnen .. zandvoort vind ik geen gek idee

het ,,cafe ,, moet zelf ook een muziek gelegenheid zijn want het kondigd aan ,, heden avond concert ,,

al met al een spannend kaartje
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Steeds heb ik het idee gehad dat dit de Aert van des Goesstraat in Den Haag is. Heb er alleen geen bewijs voor kunnen vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Horeca”