0026 kabelleggers in kleine plaats


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van stads- en dorpsgezichten die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0026 kabelleggers in kleine plaats

Bericht door Arnold Tak »

kabel leggen in een dorp in zuid of zuidwest-Nederland. Op het pand in het midden op de achtergrond staat AFSPANNING wat met paarden had te maken. Rechts zijn al verkeersrichtingsborden te zien.
Bijlagen
26 intro 3.JPG
26 intro 3.JPG (155.86 KiB) 1454 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Afspanning is een Vlaams woord. In Nederland spreekt men meer van uitspanning. Dit dorp heeft een Zeeuws karakter met de gepotdekselde vlasschuur. Ik vermoed dat dit in Zeeuws-Vlaanderen is, maar ik heb nog geen idee waar. Moet te vinden zijn.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

schoorsteenplaat

Bericht door Arnold Tak »

door het woord Afspanning is de aandacht gericht op Zuid-Nederland. Rechts zie ik boven de richtingwijzer op het dak met de boogramen een schoorsteenplaat, weliswaar de enige. Opent dit een nieuw perspectief of niet?
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Voor het gebouw rechts lijkt een wegwijzer te staan, valt daar nog iets uit te halen?
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

wegwijzer

Bericht door Arnold Tak »

Hans, als er ook maar een minieme kans zou zijn geweest als de wegwijzer had kunnen bijdragen aan het vinden van de juiste lokatie, dan zou ik daarvan zeker een detailscan hebben geplaatst. Maar zoals je al begrijpt, de tekst erop is compleet onleesbaar. Helaas …. (pindakaas).
Plaats reactie

Terug naar “Stads- en Dorpsgezichten”