7847 mogelijk Rotterdam

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

7847 mogelijk Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

7847.jpeg
7847a.jpeg
7847b.jpeg
7847c.jpeg
2 belijnde, ongelopen fotokaarten
gekocht als zijnde Rotterdam in een partijtje, wel een ovaal huisnummerbordje, dus mogelijk
schoorstenen aan beide zijden van deze vrijstaande woning met een lager achterhuis
links de achterzijde van andere, op een rij staande woningen
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Re: 7847 mogelijk Rotterdam

Bericht door E. Petter »

Lijkt mij een pand dat (lang geleden) moest verdwijnen voor een stadsuitbreiding, die links zichtbaar is. Zo te zien (zolderraam) op het ZP al een slooppand.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 7847 Rotterdam, achter Schoonderloostraat

Bericht door Arnold Tak »

zie: https://hdl.handle.net/21.12133/E0D9977 ... 34424C4E21

7847D.jpeg
7847E.jpeg
bij het opruimen van wat aanwinsten (na de veiling van vorige week) kreeg ik deze luchtopname van de K.L.M. weer eens in handen. En zoals te doen gebruikelijk speur ik de afbeelding nog eens af met een loep. En wat zie ik tot mijn verbazing, een vrijstaand pandje dat veel weg heeft van één van mijn zoekplaatjes. En zo waar ..... DUBBELE BINGO! Wat een treffer, wat een geluk, wat een plezier, wat een vreugde. Dat een mens van zo'n vondst zó uit z'n dak kan gaan. Ik kan me voorstellen dat anderen denken, maak je je daar nou zo druk om? Het zij zo. Nooit gedacht dat me dit nog eens ten deel zou vallen.
Nog iets verder speurend blijkt dat de positie van het pand - mogelijk Decima - valt te bepalen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”