7159 Rotterdam straatversiering

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

7159 Rotterdam straatversiering

Bericht door Arnold Tak »

7159.jpeg
7159a.jpeg
7159b.jpeg
7159c.jpeg
7159d.jpeg
belijnde, ongelopen fotokaart
straatversiering bij wsch. een viering van Koninginnedag
viering van een regeringsjubileum ging meestal gepaard met een jaartal, wat hier niet te zien valt
bovenaan de feestboog een W van Wilhelmina
volgens de verkoper is achteraan een kerk te zien
straatwanden met huizen begane grond en twee etages erboven
rechts een coiffeur
ik heb wat scans 'verbeterd'
Henk Huls
Zoeker
Berichten: 91
Lid geworden op: do feb 08, 2018 10:45 pm

Re: 7159 Rotterdam straatversiering

Bericht door Henk Huls »

Dit is de Hendrick Sorchstraat in Rotterdam, op de achtergrond de HH. Laurentius & Elisabeth Kathedraal.
https://hdl.handle.net/21.12133/5AD4807 ... 150D0BA941
https://goo.gl/maps/HcXMEwgCfTepaVnh9
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 7159 Hendrick Sorchstraat

Bericht door Arnold Tak »

Henk, ik zie vlak voor het uitzetten van mijn pc je vondst en één ding is zeker, ik ga met een gelukzalig gevoel naar bed. Deze straat ligt in West en dat is de wijk die mij het meest aan het hart gaat. Mijn ouders en ik zijn er geboren. Ik heb er zelfs nog een tweetal boekwerkjes over geschreven. Kaarten uit deze wijk zijn mij het meest dierbaar, ik heb er gevoelsmatig het meest mee. Ik had geen flauw idee dat de opname niet ver van de plek is genomen waar ooit mijn wieg stond en ben dan ook hogelijk en aangenaam verrast. Wat een aanwinst en wat een cadeautje nog zo op het eind van de dag. Ik dank je dank bijzonder hartelijk. Je maakt een blij en gelukkig man van me en ga dan ook nu met een glimlach mijn mandje opzoeken. Wat een cadeautje!
O ja, wat opvallend dat het pand links tussen de twee deuren met ronde bovenkant aldaar is doorgezaagd bij de stadsvernieuwing
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”