7302 2x natuurgezicht

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

7302 2x natuurgezicht

Bericht door Arnold Tak »

7302-1.jpeg
7302-2.jpeg
prentbriefkaart, achterop een uiltje waaronder Berlin, allebei Nr. 151
eentje verzonden met stempel 1939, Delft
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Re: 7302 2x natuurgezicht

Bericht door Peter Smaardijk »

Vrijwel zeker ergens in het Spreewald. Gebouw en hooiberg zijn typisch, evenals de hele setting. En als deze kaarten in Berlijn zijn uitgegeven is dat het meest voor de hand liggend.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Re: 7302 2x natuurgezicht

Bericht door Peter Smaardijk »

Sterker nog, één kaart is hier: https://www.delcampe.net/nl/verzameling ... 21536.html

Let op de bomen ook.

De andere kaart is waarschijnlijk ook in of bij Leipe/Lipje, zie verschillende mogelijkheden op Delcampe, bijv. deze: https://www.delcampe.net/nl/verzameling ... 69717.html
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 7302 Duitsland, Spreewald, Leipe

Bericht door Arnold Tak »

Peter, bij deze oplossing wil ik een aantal zaken kwijt. Allereerst had ik nooit gedacht dat hier een oplossing op zou komen. Maar ja, soms krijg ik een zoekplaatje in handen waarbij ik me afvraag, ja, wat zal ik ermee doen? En wat doe ik dan, ja, plaatsen toch maar. DUS, ik ben uitest verrast dat je ze heb weten te lokaliseren.
En verder, dat je op basis van wat -in mijn ogen- wat agrarisch aandoende, nietszeggende gebouwtjes spontaan zegt .... Spreewald, is al helemaal wonderbaarlijk. Dat grenst toch echt aan het ongelofelijke. Ik hoop dat anderen het met mij eens zijn als ik durf te zeggen .... bizar.
Je oplossing is voor mij één van de heel opmerkelijke.
Al zullen het dan in Duitsland vrij algemeen en ruim te koop aangeboden sfeerplaatjes zijn, vermoed ik, blijft je oplossing voor mij er eentje om nooit te vergeten.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”