2529 agrarische bedoening 'Nooit Gedacht'


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van boerderijen en overig agrarisch die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2529 agrarische bedoening 'Nooit Gedacht'

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op de palen, waaraan het hek is bevestigd, staat links NOOIT en rechts GEDACHT
ook deze woning met erachter gelegen loods roept bij mij een locatie op gelegen ten oosten van Rotterdam
ik heb een boekje in mijn uitgebreide bibliotheek van Rotterdam (ruim 2000 exemplaren) getiteld De Ommoordseweg ... van begin tot eind, uitgegeven door Historische Commissie Bewonersvereniging "Heide - Bes" waarin foto's staan die een opvallende gelijkenis vertonen met de hier geplaatste opname zoals bijv. Ommoordseweg 92; ook hier twee ramen links, dan deur en één raam rechts
ook hier een gestucte plint met kleine raampjes, hoge opstap naar de deur, schuin weglopende regenafvoer vanaf dak
de schuur achter het woonhuis heeft een schuifdeur
Bijlagen
2529.jpg
2529a.jpg
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

De hoeve 'Nooitgedacht' aan de 's-Gravenweg 190 heeft het traditionele 'monumentenschildje' van het Historisch Genootschap Roterodamum gekregen. Melanie Post van Ophem en Jack Fens van Roterodamum overhandigden de onderscheiding op Open Monumentendag, aan de eigenaren Robert Pangalila en Gerard Jan van Leer. Zie http://www.kralingen.nl/straat/laan%20v ... oitgedacht. Hier is het volgens mij niet.
Er staat nog een huis Nooitgedacht aan de Hoeksekade in het Lage Bergse Bos, maar dat is het niet. Nooitgedacht is een zeer veel voorkomende boerderijnaam.
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Historische Commissie "De Ommoordse Polder" onderdeel bewonersvereniging "Heide-Bes"

Bericht door Arnold Tak »

zelf heb ik contact gezocht met bovenstaande organisatie

ik mailde:
panden in het door jullie uitgegeven boekje: De Ommoordseweg .... van begin tot eind ....(waaraan ik vanuit het Gemeente Archief Rotterdam een bijdrage heb mogen leveren, ik ben daar zoals je weet vrijwilliger) hebben veel weg van mijn kaart, zoals het pand op blz. 21 op nummer 92. Dus ikzelf heb er een gevoel bij dat het wel eens op of in de buurt van de Ommoordseweg geweest zou kunnen zijn.

Ik kreeg een reactie van Agnes Reichardt:
Beste Arnold,
Goed dat je aan ons hebt gedacht. Huisjes aan de Ommoordseweg hadden inderdaad een soort gelijkenis.
Maar dit pand kunnen wij niet thuisbrengen. Misschien de Hoofdweg (die hebben wij niet in kaart gebracht) maar volgens mij stonden de huizen niet zo dicht bij de sloten. We zouden nog kunnen vragen bij onze 'collega's' van de Terbregge's historische vereniging.
Jammer dat we je niet verder kunnen helpen. Misschien in de toekomst….

met vriendelijke groet,
Historische Commissie "De Ommoordse Polder" onderdeel bewonersvereniging "Heide-Bes"
Agnes Reichardt
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

detailscan

Bericht door Arnold Tak »

op de houten schuur links staat ook een tekst
ik heb daar een scan van gemaakt en ook geprobeerd de scan te verbeteren
rechts van de deuren staat iets als: DUCEBIT (Latijn? ik denk dat ...)
Bijlagen
2529b.jpeg
2529bv.jpg
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

"Eventus docebit" of "De afloop zal het leren" (Livius).
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Tempus docebit (de tijd zal het leren)
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

boek Boerderijnamen

Bericht door Arnold Tak »

het ontelbare voorkomende en daardoor wat ordinaire Nooit Gedacht (o.a. te Loenersloot, Nieuw-Vennep, Zoeterwoude, Woerden, Maarseveen, Wilnis, Jutfaas, Schalkwijk).
Plaats reactie

Terug naar “Agrarisch en Boerderijen”