0401 Eben Haezerschool langs een breed water


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van scholen die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0401 Eben Haezerschool langs een breed water

Bericht door Arnold Tak »

ongelopen fotokaart van na 1905
ik heb er een Zuid-Hollands gevoel bij (Alblasserwaard, Krimpenerwaard, Lopikerwaard of iets dergelijks, maar is louter een gevoel)
Bijlagen
0401.jpg
0401.jpg (82.11 KiB) 3333 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Er is een goede kans dat dit in de woonplaats van Arnold Tak zelf is, Waddinxveen dus. Hier is nog steeds een Eben Haezerschool aan de Jan Dorrekenskade Oost 22, maar dit is een nieuwer gebouw. De verdwenen school van het ZP zou ik eerder zoeken in de buurt van de oude kerk (verdwenen?) aan de Kerkstraat (niet aan de Kerkweg bij de hefbrug) en de begraafplaats. Dit was voeger een zeer waterrijk gebied.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Martin, ik bezit wat boekjes met oude PBK van Waddinxveen en heb die even doorgekeken, maar heb geen afbeelding kunnen vinden die je geopperde oplossing staaft. Ik zal binnenkort nog eens een oude Waddinxveen-verzamelaar aanschieten, als ik hem zie. Hij verzamelt al jaren Waddinxveen en misschien kan hij iets meer zeggen.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Martin, ik heb hier zojuist bij me thuis de eerder genoemde Waddinxveen-verzamelaar op bezoek gehad en ik heb hem de kaart laten zien. Hij herkent de afbeelding jammergenoeg niet als Waddinxveen.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

detailscans

Bericht door Arnold Tak »

schoolbel op het dak, rechthoekig huisnummerbordje, geen straatverlichting, links onderwijzerswoning?
Bijlagen
0401-1.jpeg
0401-2.jpeg
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Deze had ik al eens opgelost dacht ik in Rotterdam. Zoekend vond ik hem wel terug, maar dat bleek een andere school. Verder zoekend kwam ik ook deze school tegen en ik dacht, bingo, maar deze verwees naar deze site, dus terug bij af! Waaruit blijkt de naam van de school, ik kan deze op de foto niet vinden.

Reactie Arnold: Eben Haëzer staar onder het ovale raam links.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

NIET: Strijensas, Openbare Lagere school

Bericht door Arnold Tak »

https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen ... ousPage=lr

leek er aardig op, maar was het niet
Plaats reactie

Terug naar “Scholen”