1664 woonblok in Rotterdam in aanbouw, maar waar?

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1664 woonblok in Rotterdam in aanbouw, maar waar?

Bericht door Arnold Tak »

grote kabinetfoto met passepartout
fotograaf A. Lans uit de Jonker Fransstraat 112 Rotterdam
Bijlagen
1664.jpg
1664.jpg (110.47 KiB) 1266 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Arnold, is het een aanname van je dat dit in Rotterdam is? Ik zie vierkante huisnummers en zowaar tussenbouwwoningen, die in Den Haag veel en in Leiden en Haarlem enigszins voorkomen. In Rotterdam en Schiedam heb ik ze nooit gezien. Overigens kan dit niet Den Haag zijn.
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

aanvullende info

Bericht door Arnold Tak »

Martin, ik heb de foto er natuurlijk weer even bijgepakt en nog beter bekeken dan ooit ervoor. Het zijn echt ovale huisnummerbordjes. De huisnummers zelf kan ik jammergenoeg niet lezen. Het zijn in ieder geval 3 cijfers.
Maar ik heb nu nog meer gezien. Er hangen papieren aan de ruiten met daarop: TE HUUR P. DU PONT. Ik heb even in mijn postgirorekeninghoudersboek gekeken -omdat ik de naam in de adresboeken van het G.A.R. niet kon terugvinden- en zag daar: P. Dupont, makelaar, Singel 58, Schiedam. De kans is dus levensgroot dat de opname in Schiedam is genomen.
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 761
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

Met deze nieuwe hint lukt het beter. Het is aan de Aleidastraat in Schiedam, hoek Mariastraat:
http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=snk4xp ... vl=2&sty=b

Streetview heeft hier geen beeld van.
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Schiedam, Aleidastraat

Bericht door Arnold Tak »

Wim, knappe vondst. Jammer dat het geen Rotjeknor is, komt hij niet in mijn verzameling, waarvoor ik hem wel had gekocht. Martin jij bedankt dat je met hebt aangezet om er nogeens beter naar te kijken. Ik heb het voornemen gemaakt (het nieuwe jaar begint tenslotte al om de hoek te kijken) om nog beter te kijken en te speuren naar aanwijzingen dan ik tot nu al deed en mee te geven bij het plaatsen. Heren, de wijzen kwamen in dit geval uit het westen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Schiedam”