1177 Nederland anno 1956

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17284
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1177 Nederland anno 1956

Bericht door Arnold Tak »

groot formaat PBK met opname uit 1956
met als tekst op achterzijde: Schoonheid der lage landen en als subtekst: Een karretje op een landweg reed
Bijlagen
1177.jpg
1177.jpg (107.48 KiB) 1084 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Schiedam-Kethel, Polderweg

Bericht door Martin Snuverink »

Ja, Arnold, nu 1179 Schiedam-Kethel is, bedacht ik me dat de andere plaatjes van dezelfde serie daar ook wel in de buurt konden zijn. Met dit plaatje 1177 blijkt dat wel het geval.
Dit plaatje is circa 1 km westelijk van 1179 genomen aan de Polderweg. Het voorste huis, dat nog bestaat, staat aan de zuidkant van de Polderweg, van Schiedam (de rolbrug) :) komend voorbij de Polderdwarsweg en vóór de Buitenkerklaan. Ook het huis aan de overkant bestaat nog. De ophaalbrug is door een dam vervangen.
Zie: http://gemeentearchief-schiedam.pictura-dp.nl/, beeldnummer 15980. Deze foto is van de andere kant genomen met dezelfde ophaalbrug. De voorgevel van het voorste huis van het ZP ziet men rechts van de voorste boom.
Ook http://maps.live.com/ geeft een uitstekend overzicht.
De twee andere foto's van de serie heb ik nog niet kunnen thuisbrengen.
Arnold Tak
Berichten: 17284
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Schiedam-Kethel, Polderweg

Bericht door Arnold Tak »

Martin, je hebt met logisch denken en onversaagd zoeken weer een oplossing bij elkaar getoverd. Wat zag het er in de buurt van de grote stad ruim vijftig jaar gelden toch nog heerlijk landelijk en rustig uit. Ook als je nu gaat fietsen of wandelen biedt de Randstad nog heel wat pareltjes, ondanks dat er helaas heel veel waardevols naar de knoppen is geholpen'. Laten we ons met zijn allen inspannen dit heerlijks ook voor latere generaties in stand te houden. Ook de hectische jeugd van nu zal er later achterkomen dat een mens niet buiten natuur en rustplekken kan.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Schiedam”