In het Rotterdamsch Nieuwsblad van 25 januari 1938 staat een advertentie van de NV "klein Valkenduin" die te huur aanbied een groot winkelhuis zeer geschikt voor fijne vleeswaren. Levensmiddelenbedrijf gelegen aan de 2e Middellandstraat 22 te Rotterdam. Te bevragen NV "Klein Valkenduin" tel: 32258.
Ik zie geen verband met het vakantiehuisje, maar dit is het enige wat ik kan vinden over "Klein Valkenduin" of zelfs maar over Valkenduin.
Wie weet?
Laatst gewijzigd door Theo van Gijlswijk; 20-03-11 om 23:26.
Beheerder website. Te bereiken via: arnold@inoudeansichten.nl
Ingeschreven
Feb 2008
antwoord aan Theo
Theo, je zit helemaal goed, want deze foto komt uit het familiealbum van een Rotterdamse slagersfamilie. Daar heb ik mooie opnames van hun slagerswinkels in Rotterdam uit kunnen halen. Zij hielden vakantie in Hoek van Holland, dus de kans is groot dat het aldaar moet worden gezocht. Grappig dat je -zonder dat je het je beseft- het bij het juiste eind hebt. Het raadplegen van die kranteninformatie- waar jij zo goed in bent- geven de meest verrassende hints.
De naam van de slagersfamilie is Van der Valk, o.a. 2e Middellandstraat 20a (telefoongids 1950 en adresboek R'dam 1939). Verrassend, hè?
Groet, Martin Snuverink
in de archieven van justitie staat de Nv als volgt vermeld: 42833 MAATSCHAPPIJ TOT EXPLOITATIE VAN ONROERENDE GOEDEREN KLEIN VALKENDUIN. Dat verklaart in elk geval de advertentie.
Bladwijzers